Anne vertelt je meer over..
Jongeren marketing
Tegenwoordig moet je er als organisatie hard aan trekken om een oprechte connectie te maken met jongeren. Een Instagram account aanmaken en daar iedere dinsdag een vrijwilligersvacature opgooien is not gonna cut it.
De nieuwe generatie met hun bullshitfilter, oneindig veel dagelijkse prikkels en kritische blik vraagt jou als organisatie om beter te doen. Jongeren willen zelf ook wel een bijdrage leveren aan een betere wereld, maar dan wel on their terms. Ze eisen flexibiliteit, transparantie en gelijkwaardigheid en voelen zich als jonge wereldverbeteraars lamgeslagen door alle maatschappelijke problematieken die ze dagelijks om hun oren geslingerd krijgen. Ze groeien op in een wereld die voor hun gevoel in de fik staat. En ga er dan maar eens voor zorgen dat je jouw boodschap nog tussen de korte aandachtsspanne van jongeren krijgt.
Al deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat je jouw communicatiemateriaal naar een volgend level moet tillen, je consistent aan de slag moet met je zichtbaarheid en verder moet kijken dan alleen de standaard communicatiekanalen om aansluiting te vinden bij de jonge doelgroep. Een uitdaging dus. Eentje waar we je graag bij helpen.
In coronatijd hielpen we Stichting Petje Af om nieuwe jonge vrijwilligers te werven die kinderen uit kansarme gezinnen een leuke tijd konden bezorgen. Het bestaande programma van Petje Af kon nauwelijks doorgaan, de scholen waren dicht en de kinderen zaten thuis. We ontwikkelden een Grote zussen project en koppelden twintigers aan kinderen rond de 12 jaar oud met een specifieke hulpvraag. Het ene kind wilde graag meidenavondjes en de ander wilde leren longboarden. Bij de specifieke hulpvragen zochten we via een persoonlijke Instagram campagne geschikte vrijwilligers en binnen no-time werden de matches gemaakt. Young Impact maakte bovenstaand filmpje van Grote Zus Julia die nog steeds, ook na de coronacrisis, met veel plezier grote zus is van deze drie lieverds.
Bij Gooddiggers kijken we verder dan alleen jouw marketing en communicatievraagstuk. Ben jij bijvoorbeeld op zoek naar meer jonge vrijwilligers? Dan nemen we ook (indien nodig) jouw vrijwilligersactiviteiten onder de loep. Passen deze wel bij jouw doelgroep en bij hun beschikbare tijd en interesses? En gebruik je wel de juiste kanalen om jongeren te bereiken? We denken met je mee, adviseren je, komen met ideeën en oplossingen en werken deze uiteraard ook tot in de puntjes voor je uit.